Kad mēs praktizējam jogu, bieži vien ar to, ko iegūstam jogas nodarbībās nepietiek. Rodas vēlme uzzināt, iemācīties, atklāt, sajust ko vairāk. Lai to izdarītu, mums ir ne tikai jāapgūst teorētiskās zināšanas, bet daudz svarīgāk, jāturpina sava individuālā prakse. Īpaši svarīgi tas ir tad, ja vēlies mācīt jogu bērniem vai iegūt starptautisku sertifikātu, ka tev ļautu to darīt. Kad mēs domājam par to, ka varētu sākt mācīt jogu bērniem, mēs bieži vien maldīgi domājam, ka tas būs tāpat kā vadīt jogu pieaugušajiem, tikai pozu nosaukumiem izmantot dzīvnieku vārdus. Jā, protams, ar zināšanās, ko ieguvām jogas skolotāju apmācībā, pietiek, lai mēs varētu mācīt jogu bērniem, taču vai esam pietiekami zinoši un pārliecināti par to, kā mācīt jogu tieši bērniem? Mūsu gaidas un idejas var krasi atšķirties no realitātes. Ja esam iedomājušies, ka vadīt jogu bērniem būs tāpat kā vadīt jogu pieaugušajiem, tikai mazliet vieglāk, tad teikšu uzreiz – tie ir lielākie maldi, kuri jūs noliks uz lāpstiņām pašā pirmajā jogas nodarbībā. Lai tas nenotiktu, ir svarīgi atcerēties, ka mēs mācīsim jogu bērniem un tieši tāpēc jābūt gataviem, ka bērni nebūs citādāki kā ierasts, ka viņiem būs tās pašas vēlmes un vajadzības, patikas un nepatikas un savstarpējās attiecības, kuras netiks aizmirstas arī nodarbības laikā.
Lai mēs sagatavotu sevi un spētu būtu interesants jogas skolotājs bērniem, ir svarīgi izvēlēties sev piemērotāku apmācības programmu, kas nodrošinās mūs ne tikai ar teorētisko informāciju par jogu, bet arī sniegs zināšanas par bērnu psiholoģiju, attīstību, anatomiju, atšķirībām viņu vēlmēs un vajadzībās pēc vecuma grupām utt. Respektīvi, paturi prātā, ka jogas nodarbība nesastāvēs tikai no jogas āsanām, tāpēc izvēloties jogas apmācības programmu, pārliecinies, ka tas nav vienīgais, ko tev piedāvās. Bērnu joga iekļauj sevī partneru pozas, jogas spēles, elpošanas vingrinājumus, mūziku, matemātiku, valodas un daudz ko citu, kas padara nodarbības aizraujošas un interesantas. Pašām apmācībām ir jābūt ļoti organizētām un strukturētām, bet pats galvenais – jautrām! Jautrība ir numur viens jogas nodarbībā bērniem. Apmācības laikā jums ir jāapgūst dažādas jogas pozas, prāta prakses jeb meditācijas. Jāuzzina kā organizēt un strukturizēt savas nodarbības. Mums ir jābūt pārliecinātam par to, ka jogas nodarbības modelis, kuru esam savā prātā uzmodelējuši pirms nodarbības, atbilst bērnu spējām un vajadzībām, (kaut vai tikai pēc vecuma grupas) kā arī jābūt gataviem, ka vairumā gadījumu, viss nenotiks pēc mūsu plāna, jo bērni ieviesīs dažnedažādākās korekcijas. Tāpēc pieaugušajiem, kuri ir pieraduši, ka viss notiek pēc viņu prāta, vadīt bērnu jogu var būt gana liels izaicinājums, jo šeit visu nosaka savstarpējā sadarbība un komunikācija. Apmācības laikā tev jāiegūst informācija par to, kā atšķiras bērnu nepieciešamības un intereses pēc vecuma grupām, jo tas, kas būs interesanti piecgadniekam, 10 gadīgam jau vairs nešķitīs interesanti. Jāuzzina, kā ieinteresēt bērnu, kā palīdzēt viņiem pārvarēt savstarpējos konfliktus, kā necīnīties vienam ar otru jeb nesalīdzināt sevi, bet uztver nodarbības ar prieku un jautrību. Ko darīt situācijās, kad viss aizgājis ārus kontroles, kā atgriezt bērnus pie nodarbības un kā saglabāt mieru un pacietību, kad šķiet, ka sliktāk jau vairs nevar būt. Jogas skolotājam tāpat kā jebkuram pedagogam, kas strādā ar bērniem , ir jāpazīst bērni un jāzina labākās metodes, kā strādāt ar viņiem. Ikvienam bērnu jogas skolotājam ir svarīgi atcerēties par savu iekšējo bērnu, attīstīt to un ļaut tam izpausties. Tas nozīmē atmest savas pieaugušā robežas un koncepcijas, un kļūt par bērnu pašam, lai darbotos vienotā unisonā un nodarbības laikā spētu bērniem sniegt prieku un gandarījumu. Vēl viens svarīgs aspekts ir saprast ētiskās vadlīnijas jeb yamas un niyamas , jo bez filosofijas joga ir tikai plika vingrošana, kuru bērns var apgūt arī skolā un ārpus klases nodarbībās. Atrodi apmācības, kuras piedāvā jautru un aizraujošu veidu, kā iepazīstināt bērnu ar jogas filosofiju. Domājot par bērnu jogas skolotāju apmācībām, mazliet pārdomā par to, kas notiks pēc kursa pabeigšanas. Ir jauki apmeklēt mācības, labi pavadīt laiku, iegūt jaunus draugus un zināšanas, bet kas būs pēc tam? Ir svarīgi, lai pēc kursa apmeklēšanas, tu būtu pietiekami drošs par sevi, lai varētu sākt mācīt jogu tūlīt pat. Pārliecinies, ka šī apmācība sniedz tev pietiekami daudz informācijas un atbalsta, lai tu ne tikai spētu vadīt jogas nodarbības, bet lai tu iegūtu arī patstāvīgu atbalstu no saviem skolotājiem vai kursa biedriem. Domubiedru grupa jeb draugi ar līdzīgām interesēm ir ļoti svarīgs atbalsts it visā, ne tikai jogas pasaulē, tāpēc uzticies tādiem skolotājiem, aiz kuriem stāv liela jogas skolotāju auditorija. Laba apmācības programma nodrošina kvalificētus skolotājus, teicamu teorētisko un praktisko informācijas bāzi, kā arī personīgo pieredzi apmācības laikā. Ja tu vēlies apgūt šo profesiju padziļināti, tad ar pāris dienām, protams, būs par maz, tāpēc izpēti vai šī apmācības programma piedāvā arī padziļinātos kursus vai citus apmācības moduļus, kas tev varētu interesēt. Un atceries, ka teorija un viss, kas ir rakstīts grāmatās, nav nekas salīdzinājumā ar tavu personīgo pieredzi. Tajā brīdī, kad tu sāksi vadīt jogas nodarbības, tu sapratīsi, ka viss ir daudz citādāk. Tieši tu, tagad un te, būsi tā persona, kas noteiks, kāda būs šī jogas klase, kādas būs tās zināšanas, ko bērni iegūs un kāda būs viņu attieksme pret tevi, jogu un kāda būs viņu turpmākā jogas pieredze. Ja nejūties droši uzsākt mācīt jogu jau tūlīt, sāc ar saviem vai savu draugu bērniem, tā tu iegūsi pārliecību par sevi, taču, patiesībā, vislielākie skolotāji būs tieši tavi mazie skolnieki, kas norādīs uz tavām kļūmēm, veiksmēm un plusiem. Tāpēc, ja vēlies mācīties, sāc mācīt, cik ātri vien vari, jo pieredze ir tas, kas mūs no skolniekiem, padara par meistariem. Rainbow Kids Yoga from Pure Souls on Vimeo. Ceļvedis jogas integrācijai sabiedrībās
ar atšķirīgu vēsturisko un kultūras izcelsmi pagātnes, tagadnes un nākotnes perspektīvā 2016. gada 20.jūnijā Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijā, Rīgā Aicinājums pētījumu iesniegšanaiJogu praktizē vairākās disciplīnās un vairāk nekā 200 miljoni cilvēku pasaulē. Jogas nozīme kā harmonijas un miera avots ir guvusi sabiedrībā atziņu, ka tā padara pasauli par dzīvošanai tīkamāku vietu. Lai dokumentētu atziņas par jogas lomu indivīdu un sabiedrības labsajūtas veicināšanā, tiek veikti izvērsti zinātniski pētījumi. Jogas senās gudrības mediķi un papildinošo ārstniecisko metožu speciālisti izmanto terapeitiskos nolūkos. Pētnieciskā simpozija ietvaros ir plānotas diskusijas kopā ar akadēmisko aprindu pārstāvjiem, jogas praktizētājiem un citiem papildinošo ārstniecības metožu entuziastiem par to, kā joga var veicināt sabiedriskās labsajūtas vairošanu. Aicinām piedalīties visu jogas veidu pārstāvjus. Tēmas: - Joga – harmonijas un miera avots pasaulē - Joga kā sabiedrības dzīvesveida sastāvdaļa - Papildinošās terapijas un joga - Līdzību atpazīšana dažādajos jogas veidos - Jogas sākotnējo avotu pielāgošana mūsdienu prakses veidiem - Jogas pētnieki un atzītas jogas personības - Jogas terapija – individuālajai un sociālajai labsajūtai - Starpdisciplināri jogas pētījumi Līdzdalības kategorijas un formāts
* Fonts - Times New Roman. Virsraksts – 14 fonts, treknrakstā, pasvītrots. * Dokumentus saglabāt failā ar nosaukumu “SJD2016_autora vārds” doc un pdf formātā * Īss pretendenta CV (uzreiz pēc teksta)
Darbu atlase
Svarīga informācija
|
LJBLatvijas Jogas biedrības mērķis ir attīstīt jogas kustību Latvijas teritorijā. Arhīvs
September 2018
Ziņas: |